Mediacje jako polubowne rozwiązanie sporu z biurem podróży

Mediacje jako polubowne rozwiązanie sporu z biurem podróży

Mediacje jako polubowne rozwiązanie sporu z biurem podróży

Decydując się na skorzystanie z usług biura podróży liczymy na to, że nasze wakacje przebiegną pomyślnie. Niestety nie zawsze wszystko jest zgodne z umową. Nierzadko przedsiębiorstwo organizujące wakacje umywa ręce od zdarzeń losowych, które wydarzyły się podczas urlopu. Może również zdarzyć się tak, że dopiero na miejscu okazuje się, że śniadanie nie było wliczone w cenę, a każda wycieczka poza hotel jest dodatkowo płatna. Na szczęście możemy dochodzić swoich praw. Każdy, kto uważa, że biuro podróży nie wywiązało się z umowy, może wytoczyć sprawę na drodze sądowej. Zanim jednak to zrobimy, dobrze jest spróbować załatwić sprawę polubownie.

Mediacje a turystyka

Mediacja, czyli polubowne rozwiązanie sporu, możliwa jest niezależnie od branży. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykazać chęć porozumienia się z biurem podróży. Być może przedsiębiorstwo będzie skłonne do negocjacji, dzięki czemu otrzymamy stosowną rekompensatę za nieudany urlop.

Ważne jest to, aby dbać o swoje interesy w rozsądny sposób. Nie każda sprawa sądowa jest z góry wygrana. Często nie mamy dostatecznych dowodów, a sąd nie uzna winy biura podróży. Stracimy nie tylko czas, ale również pieniądze. Koszty sądowe także nie są niskie.

Mediacja pozwala zaoszczędzić sporą ilość gotówki. Nawet, jeśli nie uda nam się dojść do satysfakcjonującego porozumienia, nie będziemy stratni. Dodatkowo spotkania negocjacyjne odbywają się w dowolnym terminie. Wszystko zależy od nas – czasami wystarczy tylko jedno spotkanie, aby rozwiązać spór.

Troska o dobre imię

Mogłoby się wydawać, że biuro podróży nie ma większego interesu, aby uczestniczyć w mediacjach. Jeśli wina nie jest ewidentna, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że to klient będzie przegraną stroną.

Z punktu widzenia przedsiębiorstwa jest zupełnie inaczej. Każda firma dba o swój pozytywny wizerunek. Reklama oraz dobra oferta to tylko połowa sukcesu. W dużej mierze to klienci budują renomę marki. Właśnie dlatego każdy spór powinien być rozwiązywany polubownie, o ile jest taka możliwość. Firma, którą klienci posyłają do sądu traci swoje dobre imię i staje się mniej wiarygodna. Priorytetem powinna być więc próba porozumienia się. Negocjacje w obecności mediatora przebiegają spokojnie i bezstresowo. Łatwiej wypracować jest takie rozwiązanie, które usatysfakcjonuje obie strony.

O porady eksperta zapytaj na www.mediatorpoznań.pl.

Dodaj komentarz