Gadżety reklamowe to znane od dawna niewielkie i praktyczne przedmioty z logiem firmy, używane w celach promocyjnych, reklamowych oraz rozpowszechniających. Pozwalają zyskać sympatię potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych, a wręczane podczas targów, konferencji, czy innych bezpośrednich promocji tworzą pozytywne skojarzenia z firmą.
Jakie cechy powinien spełniać odpowiedni gadżet reklamowy?
Praktyczność to najważniejsza cecha gadżetów reklamowych. Im bardziej użyteczna będzie rzecz, tym lepiej, ponieważ obdarowany będzie częściej z niej korzystał. Wybierając odpowiedni gadżet, warto skupić się na jego funkcjonalności nie tylko w domu lub miejscu pracy, ale również w każdym innym miejscu. Długopis, notes, czy kalendarz to częsty wybór. Przedmioty te mają jednak to do siebie, że choć praktyczne i użyteczne, są mało oryginalne. Przez to dość często lądują na dnie szuflady biurka obdarowanego albo giną pośród podobnych gadżetów. Aby temu zapobiec, warto postawić na kreatywność i wybrać gadżet, który sprawdzi się nie tylko w domu, czy pracy, ale w każdym innym miejscu.
Odpowiedni gadżet reklamowy powinien być dostosowany do odbiorcy. Jeśli np. prowadzisz sklep z rowerami, to najlepsze gadżety powinny dotyczyć tematyki rowerowej. Idealny prezent dla miłośnika rowerów to elegancki i stylowy bidon, saszetka do roweru, zapięcie, czy lampka rowerowa. Pamiętaj przy tym, aby wybrany gadżet wzbogacić o logo Twojej firmy. Równie ważna jest jakość wykonania przedmiotu oraz jego estetyczność. Jeśli wybrany gadżet spełni te cechy, to z pewnością będzie chętnie używany, a przy okazji będzie przypominał obdarowanemu o hojności Twojej firmy.
Gadżety reklamowe, a zasada wzajemności
Praktyczny gadżet reklamowy podarowany potencjalnemu klientowi lub partnerowi biznesowemu to miły gest, który z pewnością doceni każdy. Wręczenie eleganckiego przedmiotu z logiem firmy może przynieść więcej korzyści, niż myślisz.
Po pierwsze: Twoja firma zacznie być postrzegana jako hojna. Po drugie: zyskasz lojalność wśród obdarowanych klientów, którzy poczują się wyróżnieni. A po trzecie: obdarowani będą chcieli zrewanżować się za miły gest. W efekcie będą częściej odwiedzać Twój sklep, chętniej polecać Twoje produkty lub usługi wśród znajomych, albo wystawią Ci pozytywną opinię w sieci. Jest to tzw. zasada wzajemności, czyli „coś za coś”, którą wiele lat temu opracował amerykański profesor psychologii Robert Cialdini. Mimo upływu lat zasada jest wciąż aktualna i sprawdza się przy różnych strategiach marketingowych.