Kredyt obrotowy – co to jest i na czym polega?

Kredyt obrotowy – co to jest i na czym polega?

Wielu przedsiębiorców chcąc zachować płynność finansową w swojej firmie, decyduje się na kredyt. Dzięki niemu można pokryć bieżące potrzeby przedsiębiorstwa lub pokryć koszty inwestycji. Istnieje kilka rodzajów kredytów dla firm, a jednym z popularniejszych w ostatnim czasie jest kredyt obrotowy. Zobacz, na czym on polega i jak wyglądają warunki spłaty tego zobowiązania.

Czym jest kredyt obrotowy dla firm?

Jest to specjalny produkt finansowy, który jest kierowany przede wszystkim do przedsiębiorców. Środki pozyskane w ten sposób mają zapewnić firmie wsparcie i pomoc w dalszym prowadzeniu i rozwijaniu firmy. Środki z kredytu obrotowego można przeznaczyć m.in. na:

– zakup towarów i usług niezbędnych do prowadzenia przedsiębiorstwa,
– uregulowanie składek do ZUS-u i US,
– wypłacenie wynagrodzenia pracownikom,
– pokrycie kosztów inwestycji.

Taki kredyt przyznawany jest zazwyczaj na 12 miesięcy z możliwością przedłużenia go po tym okresie. Bank zobowiązuje się w umowie do przyznawania kredytobiorcy określonego limitu. Kredytobiorca z kolei ma obowiązek spłacić wykorzystany limit w określonym czasie ratalnie albo całościowo. Po spłacie firma znów ma do dyspozycji limit, który może przeznaczyć na opłacenie bieżących potrzeb.

Jak otrzymać kredyt obrotowy dla firm?

Aby uzyskać tego typu kredyt, wystarczy pójść do wybranego oddziału banku i zapytać o ofertę. Każdy bank ma własne zasady udzielania tego typu produktów finansowych, dlatego warto się z nimi wcześniej zapoznać i wybrać najlepszą ofertę kredytową. Niezbędna jest też odpowiednia zdolność kredytowa firmy oraz dokumenty. Wniosek każdego przedsiębiorcy jest analizowany indywidualnie, a oferta kredytowa jest w pewnym stopniu dostosowana do potrzeb przedsiębiorstwa. Nie bez znaczenia jest także staż danej firmy na rynku. W większości miejsc spotkamy się bowiem z wymogiem, że firma powinna istnieć przynajmniej od roku.

Dokumenty niezbędne do otrzymania kredytu obrotowego

Każdy bank samodzielnie ustala, co będzie wchodzić w skład dokumentów, niezbędnych do otrzymania kredytu. Najczęściej będzie to jednak:

  • wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
  • decyzja o nadaniu NIP i REGON),
  • zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o braku zaległości w opłacaniu składek,
  • zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości w opłacaniu podatków,
  • zeznania podatkowe za ostanie 2 lata wraz z potwierdzeniem przyjęcia przez US,

Kredyt obrotowy https://habza.com.pl/kredyt-obrotowy/ ma wiele zalet i warto zastanowić się na nim, jeśli chcesz utrzymać dobrą płynność finansową swojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.